Вісімнадцята річниця Скнилівської трагедії, наймасштабнішої катастрофи в історії авіашоу. Відео

Вісімнадцята річниця Скнилівської трагедії, наймасштабнішої катастрофи в історії авіашоу. Відео

  • Категорія: Україна
Ratings
(0)

Опубліковано 27 Липня 2020 о 08:21 

Сьогодні, 27 липня 2002 року під час авіашоу на Скнилівському аеродромі під Львовом унаслідок падіння винищувача «Су-27УБ» в натовп глядачів загинуло 77 осіб (серед них 28 дітей) і постраждало близько 250 людей.

За кількістю загиблих ця катастрофа вважається найбільшою в історії авіашоу. Справу тоді розслідувала Генеральна прокуратура України.

Нагадаємо, 27 липня 2002 року на Скнилівському аеродромі проводилося святкування, присвячене 60-річчю 14 АК ВПС України. Фігури вищого пілотажу виконував досвідчений екіпаж пілотів першого класу групи «Українські соколи» полковники Володимир Топонар і Юрій Єгоров. У суботу подивитися на фігури вищого пілотажу прийшли близько 10 тисяч осіб.

На виконання демонстраційного пілотування був підготовлений МіГ-29УБ (№ 20) зі складу 114 бригади тактичної авіації. Але через погодні умови, машина не змогла вилетіти з Івано-Франківська до Львова. Замість неї зі складу 9 винищувального авіаційного полку було піднято Су-27УБ (№ 42 серійний № 96310425070).

О 12:52 за місцевим часом Су-27УБ, під час завершення фігури вищого пілотажу «напівпетля», яку було виконано на дуже малій висоті з порушенням п.2.3 КЛЕ та виходом на критичні кути атаки, намагаючись перейти до горизонтального польоту та уникнути зіткнення із землею, зачепив стабілізатором дерево, потім крилом бетонне покриття рульожної доріжки, а далі — врізався в Су-17М4Р 48 окремого гвардійського розвідувального авіаційного полку (Коломия) на землі, правим крилом зачепив штурманський ліхтар Іл-76ТД, і, виконавши три оберти навколо осі центроплану, впав у натовп людей, які вийшли на аеродром, аби краще побачити виконання пілотування. Літак вибухнув і запалав. Обидва пілоти катапультувалися вже після контакту з землею і зазнали лише незначних пошкоджень внаслідок перенавантажень при катапультуванні. Близько двадцяти машин швидкої допомоги та пожежні команди прибули для рятування потерпілих.

Пізніше на місці контакту Су-27УБ та Іл-76ТД знайдено останки близько дванадцяти людей.

Троє генералів тодішніх військово-повітряних сил були покарані та двоє пілотів, які встигли катапультуватися.

Читайте також: